opc_loader

 

Bestellen & betalen

 

Hier vindt u nuttige informatie over de wijze van bestellen en betalen bij Rekentik.
Klik op een link hieronder om direct naar dat onderwerp te gaan:

 

 

 

Bestelprocedure

U doorloopt de bestelprocedure in een aantal stappen. Deze worden hier beschreven.

 

Stap 1 - Kies het product dat u wilt bestellen

Ga naar het product dat u wilt bestellen, bepaal het aantal* exemplaren en selecteer de juiste licentie. Klik vervolgens op de knop In winkelwagen en kies tussen Doorgaan of Afrekenen. Indien u nog een product wilt bestellen kiest u voor 'Doorgaan' en herhaalt u deze stappen.

 

Betreft uw bestelling meerdere schoollicenties, dan is de groene tekst hieronder voor u van belang. Heeft u een thuislicentie gekozen, dus voor gebruik in de privésfeer en niet op een school, dan kunt u dit gedeelte overslaan en leest u verder bij stap 2.

 

*Het aantal exemplaren staat standaard op '1'. Vertegenwoordigt u een stichting of organisatie waarbij u voor meerdere scholen een programma wilt bestellen, dan dient u per school een aparte licentie aan te schaffen en kunt u het aantal exemplaren hier aanpassen. Let op dat elke licentie overeenkomt met het juiste leerlingenaantal per school. Meer hierover kunt u lezen in onze licentievoorwaarden.
Vermeld in dat geval per school (dat wordt de licentiehouder) minimaal de volgende gegevens in het kader 'Voeg opmerkingen toe' bij stap 5 in het bestelproces:

 

  1. de volledige naam van elke school (bijvoorbeeld: OBS De Wondere Wereld)
  2. de plaats waar deze is gevestigd (bijvoorbeeld: 's-Hertogenbosch)
  3. de juiste licentie voor de school (bijvoorbeeld: Licentie School 2)

 

Deze gegevens zijn nodig voor registratie en activatie van de software en zullen daarna zichtbaar zijn in het programma.

 

Stap 2 - Bekijk de inhoud van uw winkelwagen

Klik op het oranje winkelwagentje rechtsboven in het scherm om de status van uw bestelling te bekijken en eventueel aan te passen. Klopt alles, dan klikt u op de knop Naar de kassa.

 

Stap 3 - Controleer uw bestelling

Er wordt een overzicht getoond met het totaalbedrag van uw bestelling. Hier kunt u nog producten verwijderen of het aantal licenties aanpassen met de '+' en '-' knoppen . Bent u tevreden, dan klikt u op de knop Naar de kassa.

 

Stap 4 - Controleer uw persoonlijke gegevens

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, maken wij voor de afhandeling daarvan gebruik van uw persoonsgegevens. Rekentik gaat daar vertrouwelijk mee om. Meer hierover kunt u lezen in onze Privacyverklaring.
Bent u al klant bij Rekentik, dan kunt u hier inloggen met uw emailadres en bijbehorend wachtwoord. Nieuwe klanten dienen hier eenmalig hun (school)gegevens in te vullen.

 

Uw bestelling is nu bijna afgerond. De laatste 4 stappen worden op het scherm weergegeven volgens de afbeelding hieronder. Door op een nummer te klikken kunt u altijd een stap terug om daar nog wijzigingen aan te brengen. Bij stap 3 maakt u echter uw bestelling definitief.

 

Laatste 4 stappen in het bestelproces

 

Stap 5 - Bezorgen (1)

Omdat alle computerprogramma's van Rekentik downloadbare producten zijn, is de verzendmethode 'digitaal'. U krijgt het product dus niet thuisgestuurd en er worden geen extra (verzend)kosten berekend.
In het veld 'Voeg opmerkingen toe' kunt u een opmerking plaatsen of hier de extra licentiegegevens toevoegen (zie stap 1).

 

Stap 6 - Kies de betaalmethode (2)

Er wordt gevraagd op welke wijze u wilt betalen. Ook kunt u hier het factuuradres nog wijzigen door te klikken op het potloodje achter 'Factuuradres', of een opmerking plaatsen in het tekstveld.
Rekentik biedt de klant de volgende mogelijkheden om te betalen:

 

  • iDEAL (online betalen, voor Nederland)
  • Billink (achteraf betalen, binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur)
  • Bancontact (online betalen, voor België)

 

Selecteer de betaalmethode die u voor uw bestelling wenst te gebruiken en klik vervolgens op de knop Doorgaan.

 

Stap 7 - Controleer en bevestig uw bestelling (3)

In het totaaloverzicht wat hier wordt getoond, kunt u alles nog eens goed nalezen. Zijn alle gegevens juist en gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden, vink dan het vakje aan bij 'Algemene Voorwaarden' en klik op de knop Afrekenen om uw bestelling definitief te maken.

 

Stap 8 - Uw bestelling is voltooid (4)

U wordt nu op de hoogte gebracht dat de bestelling succesvol is verwerkt en hoe u uw orderstatus kunt bekijken. Ondertussen is er een orderbevestiging naar uw emailadres gestuurd met daarin een overzicht van uw bestelgegevens.

 

Heeft u direct online betaald, dan ontvangt u per email een (digitaal) betaalbewijs van de desbetreffende Payment Service Provider (PSP). Dit is de partner die uw betaling buiten Rekentik om afhandelt. Rekentik heeft dus zelf geen inzage in uw betaalgegevens.
U ontvangt te allen tijde in een aparte email een (digitale) factuur ten behoeve van uw eigen administratie. Klanten die later betalen dienen deze factuur te gebruiken voor overmaking van het aankoopbedrag. De wijze waarop wordt op de factuur vermeld.

 

Tenslotte wordt uw order alsvolgt afgehandeld:

 

  • Uw order krijgt de status [In behandeling];
  • Rekentik verwerkt deze binnen 3 werkdagen;
  • Uw order krijgt de status [Verwerkt];
  • U ontvangt een email over de wijze waarop u de software kunt downloaden en activeren.

 

 

Betaalmogelijkheden

Betalen bij Rekentik gaat eenvoudig en zonder extra kosten. Wij bieden u de volgende betaalmogelijkheden.

 

BillinkIndien u kiest voor achteraf betalen via Billink, dan kunt u het totaalbedrag van uw bestelling, na ontvangst van de factuur, binnen 14 dagen overmaken. De betaalprocedure verloopt geheel buiten Rekentik om: U ontvangt van Billink de factuur per email en maakt het bedrag vervolgens aan hen over. Zowel particulieren als bedrijven (scholen) kunnen kiezen voor deze betaaloptie.

 

 

iDEAL

Betalen met iDEALBij online betalen via iDEAL wordt u op een veilige manier doorgeleid naar de internetbankieromgeving op de website van uw bank, waar u de betaling binnen uw eigen vertrouwde omgeving kunt afhandelen. De betaling wordt direct verwerkt, zonder extra transactiekosten.
Controleer altijd of u naar de beveiligde betaalomgeving van uw bank verwezen wordt. Dat is te zien aan het beveiligingsicoontje linksboven in de adresbalk van uw browser.

 

U kunt met iDEAL betalen zodra u toegang heeft tot internetbankieren bij één van deze deelnemende banken:

 

  • ABN AMRO
  • Rabobank
  • ING
  • ASN Bank
  • SNS Bank
  • bunq
  • Knab
  • RegioBank
  • Triodos Bank
  • Van Lanschot

 

 

Bancontact

Betalen met BancontactBent u woonachtig in België, dan kunt u bij Rekentik direct online afrekenen via het Bancontact betaalsysteem.
Bancontact, voorheen 'Bancontact/Mister Cash', is de meest gebruikte electronische betaalmethode voor consumenten in België en is te vergelijken met het iDEAL betaalsysteem in Nederland.

 

Binnen de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank voert u de transactiegegevens in, waarna deze via een beveiligde (versleutelde) internetverbinding worden verstuurd en de betaling direct wordt verwerkt.

 

Vanaf april 2016 heeft Bancontact/Mister Cash haar naam en logo simpelweg veranderd in 'Bancontact'. Deze wijziging verandert echter niets aan de opzet, het gebruik of de veiligheid van de online betaalmethode.